Foldere er en billig og rask måte å spre budskapet ditt på.
Når skal jeg bruke foldere?
Er det gode råd å hente?
Som med all annen kommunikasjon er det viktig å tenke over formålet med folderen og hva du gjerne vil at leseren skal gjøre når vedkommende har lest den. Tenk over hvem du er og hva du kan tilby, og sørg for å minne kunden om det budskapet. Husk at bare fordi en konkurrent er billigere enn du er, er ikke det nødvendigvis ensbetydende med at kundene skal handle hos konkurrenten fremfor hos deg. Finn din nisje og fokuser på å markedsføre den. Om det så er pris, kvalitet, leveringstid eller noe helt annet som er det spesielle med virksomheten din – det er opp til deg. Finn ut hva kundene dine ønsker eller hva de mangler og fokuser på det.
Ikke fokuser på å overøse leseren med altfor mange meslinger i folderen, men gjør budskapet både enkelt å lese og enkelt å huske. Da er der større sjanse for at kunden også synes det er enkelt å huske. Husk dessuten også på å inkludere all den kontaktinformasjonen du har – skal de ringe, sende e-post, fakse eller møte opp personlig? Det er veldig viktig at kunden ikke sitter igjen med slike spørsmål.
Hvilke muligheter har jeg når det gjelder designet?
Tenk over budskapet; har du mange ting du skal overbevise kunden om, eller skal hele folderen vies ett enkelt budskap? Det kan ha innvirkning på om folderen skal være 4-sidig, 3-sidig eller 5-sidig. Dessuten bør du også vurdere om trykksaken bør kasjeres. Kasjering er en tynn plastfilm som påføres trykksaken som beskyttelse mot smuss, og gir samtidig folderen en glatt, eksklusivt look.
Hvis du er usikker på de ulike foldervariantene eller ønsker hjelp til design, er det bare å kontakte oss, så finner vi gode løsninger sammen.
Toppkvalitet med fargetrykk på en eller begge sider | |
Fra 90 g til 350 g papir | |
Mange bruksområder |